چرا نباید به هر موسسه زبان انگلیسی اعتماد کنیم؟

امروزه آموزشگاه‌های زبان متعددی در شهرهای مختلف مشغول به فعالیت هستند. تعدد آموزشگاه های زبان قطعاً تصمیم گیری در خصوص انتخاب یک موسسه زبان انگلیسی استاندارد را برای زبان آموزان دچار چالش‌های فراوانی خواهد کرد. در این مقاله به چند شاخص مهم در انتخاب یک موسسه زبان استاندارد می‌پردازیم تا بتوانید در انتخاب آموزشگاه زبان خود به درستی عمل کنید. با ما همراه باشید.
چرا نباید به هر موسسه زبان انگلیسی اعتماد کنیم؟


۱ـ بهره گیری از مدرسین مجرب

فقط تسلط داشتن بر یک زبان خارجی اصلاً معیار مناسبی برای انتخاب استاد زبان نخواهد بود. برای مثال همه ما ایرانیان بر زبان فارسی که زبان مادری ماست تسلط کامل داریم اما آیا همه ما می‌توانیم به افراد خارجی زبان فارسی آموزش دهیم؟ قطعاً خیر.
یک معلم حرفه‌ای باید روی محتوایی که تدریس می‌کند مسلط باشد و در کنار آن به خوبی با اصول آموزش زبان‌های خارجی آشنا باشد. دارا بودن خصوصیاتی همچون تدریس خلاقانه، ایجاد انگیزه در زبان آموزان و تشویق آن‌ها به مشارکت بیشتر در فرآیند آموزش، نمایانگر سطح فنی و تخصصی بالای یک مدرس زبان است.


 

۲ـ مدیریت مناسب آموزشگاه

مدیریت مطلوب آموزشگاه اعم از مدرسین، پرسنل اداری و فضای آموزشی، مسیر ارائه خدمات باکیفیت‌ و ایده‌آل به زبان آموزان را هموارتر می‌کند. تعیین شاخص‌هایی برای ارزیابی عملکرد مدرسین و ارائه طرح‌های تشویقی به آن‌ها یک امر ضروری برای موفقیت یک آموزشگاه زبان به شمار می‌رود.

xv6EaU-1565788025.jpg


در موسسه‌ای که مدیران با دانش فنی مطلوب دارد می‌تواند بسیار موثرتر در راستای اهداف آموزشی زبان آموزان حرکت نماید. تشویق مدرسین به تقویت و به روز نگه داشتن مهارت‌ها  به آن‌ها در حل چالش‌ها و مشکلات زبان آموزان به کمک راهکار‌های دانش محور کمک فراوانی می‌کند.


۳ـ طراحی فضای آموزشی

تحقیقات نشان می‌دهد که طرح فضاهای آموزشی می‌تواند باعث تقویت و یا بازدارندگی در امر یادگیری شود. بنابراین عدم توجه به عناصر تشکیل دهنده ی فضای آموزشی مثل کلاس ها، راهرو ها، فضاهای باز، تجهیزات و غیره می‌تواند اثر منفی برروی زبان ‌آموزان و دانشجویان داشته باشد و بالعکس، رعایت کردن این ضوابط و استاندارد‌ها موجب حس رضایت و تعلق پذیری افراد نسبت به فضاهای آموزشی می‌گردد.
دکوراسیون محیط‌های آموزشی از جمله آموزشگاه‌های زبان، باید تفاوت قابل توجهی با محیط‌های اداری داشته باشند. هم‌چنین فضای بیرون از کلاس‌ها یا همان محوطه آزاد موسسه زبان نیز باید بسیار گرم، آرام بخش و جذاب باشد تا زبان آموزان محیط موسسه را مفرح و پر انرژی احساس کنند.

_L3wTM-1565788066.jpg


برخی از آموزشگاه‌ها مانند آموزشگاه دیاکو برای سنین مختلف برنامه‌ریزی زمانی متفاوتی را لحاظ می‌کنند. به ‌طور مثال کودکان معمولاً انرژی بالاتری دارند و کنترل آن‌ها سخت است. آموزشگاه‌ها باید فضای متفاوت آموزشی با رنگ‌بندی مجزا ایجاد کنند تا آشفتگی اجتناب‌ناپذیر ناشی از جنب و جوش کودکان، خللی در فرآیند یادگیری سایرین ایجاد نکند.

 

۴ـ سیستم ارزشیابی و نمرات 

آزمون‌های موسسات زبان خارجی اصلاْ نباید بار استرس زا داشته باشد. طبق استانداردهای بین المللی، امتحان‌های میان دوره (Quiz)  باید در راستای ارزیابی هر درس در فواصلی کوتاه از زبان‌آموزان گرفته شود. آزمون‌های پایان ترم یا فاینال می‌تواند در غالب آزمون‌های کتبی، ‌شفاهی و یا پروژه‌ای و یا ترکیبی از این سه باشند. 
بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته اگر زبان آموزان به جای ارزیابی استرس زا در پایان ترم، پروژه‌های جذابی را در طول دوره خود انجام دهند نتیجه مطلوب‌تری را به دست خواهند آورد. آزمون‌های آموزشگاه باید از نوع دستاورد محور (Achievement Tests) بوده یعنی برحسب آن‌چه که در کلاس آموزش داده شده از زبان‌ آموز انتظار رود. 


۵ـ تجهیزات آموزشی

ابزارها و تکنولوژی‌های نوین در راستای بهبود سرعت عملکرد و به عبارتی دیگر برای تکمیل فرآیند آموزش زبان کاربرد دارند. تکنولوژی‌های دیجیتال هیچ وقت جایگزین معلم نخواهند شد بلکه فقط کمک یار معلم خواهند بود و نقش حمایتی و تکمیلی در روند آموزش زبان خواهند داشت.
یک آموزشگاه زبان خوب با استفاده از فناوری‌های به روز آموزش زبان مانند ترکيب متون درسي با دی‌وی‌دی های تصویری، استفاده از CD های کمک آموزشی، برگزاری کلاس‌های آنلاین‌ و استفاده از دیتا پروژکتور یا ال‌سی‌دی در کلاس برای نشان دادن متن یا محتوایی گرافیکی می‌تواند کیفیت خدمات آموزشی خود را ارتقا داده و نقش بسیار موثری را در یادگیری زبان ایفا کند.

 

L3tW3M-1565788110.jpg


۶ـ منابع تدریس آموزشگاه

موسسات خوب زبان همواره از بهترین منابع برای تقویت مهارت های زبانی استفاده می‌کنند و معمولا به یک کتاب بسنده نمی‌کنند. اگر بخواهیم بهترین شاخص برای انتخاب یک کتاب خوب زبان را بگوییم، باید به زبان مؤلف، چگونگی تدریس و تکنیک های پیشنهادی وی اشاره نماییم.
 هر چه رابطه مؤلفان کتاب‌ها و مدرسین بیشتر باشد موفقیت مدرس در راستای آموزش مناسب بیشتر می‌شود. یک موسسه استاندارد می‌بایست تیمی خبره از افراد مجرب در اختیار داشته باشد که وظیفه آنها تصمیم گیری در خصوص کتاب‌های آموزشی و کمک آموزشی باشد. این افراد می‌بایست خود مدرس باشند و تدریس چندین کتاب بین‌المللی را در رزومه خود داشته باشند تا با اشراف بیشتری بر کتاب‌های موجود در بازار و آگاهی از محتوای این کتاب‌ها تصمیم درست را اتخاذ کنند.


سخن پایانی:


ابتدا باید هدفتان را از یادگیری زبان انگلیسی مشخص کنید و با تمرکز برروی دستیابی به آن حرکت نمایید. به خاطر بسپارید که اهداف آموزشی هر آموزشگاه با دیگری متفاوت است اما حتماً به سابقه و اعتبار آموزشی آن دقت کنید و در صورت امکان با زبان آموزان آن به گفتگو بپردازید.
ما در آکادمی زبان دیاکو همواره در تلاش هستیم تا رسالت آموزشی خود را به عنوان یک کلاس زبان انگلیسی نحو عالی به انجام برسانیم. بی‌نهایت خوشحالیم که در ۱۴ سال اخیر توانستیم به اعتماد هزاران زبان آموز مشتاق پاسخ دهیم و آن‌ها را به اهداف خود نزدیک‌تر کنیم. برای دریافت مشاوره در خصوص یادگیری زبان انگلیسی و دیگر زبان‌های پرکاربرد بین‌المللی از راه‌‌های ارتباطی زیر کمک بگیرید. بی صبرانه منتظر شنیدن صدای شما هستیم.
شماره تماس:۷۲۱۱۴

 

برای نوشتن نظرتان ابتدا وارد شوید

در همین زمینه بخوانید!

دیاکو را دنبال کنید!

مطالب آموزشی دیاکو را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید.
همچنین جهت عضویت در خبرنامه دیاکو و دریافت مطالب روزانه در ایمیلتان، در خبرنامه دیاکو ثبت نام نمایید.